De naakte affiche van ‘Marina’ heeft intussen haar efficiëntie bewezen. De redenering erachter was duidelijk. Was de perceptie van sommigen vooraf dat de film van Stijn Coninx te ouderwets en braaf zou zijn — hij vertelt uiteindelijk het jeugdverhaal van een man die intussen bejaard is — dan wou men duidelijk maken dat ‘Marina’ evenzeer een jonge en gedurfde film was. En het ziet ernaar uit dat de makers over de hele lijn de juiste keuzes gemaakt hebben : Mede gelokt door een blote Matteo en de al even naakte Evelien, in de gedaantes van Rocco en zijn Marina, vond het publiek de weg naar de kassa. Ook het jonge publiek. En aan de tevreden publieksreacties te horen, zou dat publiek nog wel een tijdje kunnen blijven toestromen. Matteo Simoni en Evelien Bosmans zullen zich de betere lingerie en een stevige jas kunnen veroorloven.
Volgens een anonieme bron bij Kinepolis is het nog maar zelden gebeurd dat de publiekstevredenheid zo hoog is als na ‘Marina’. Het zou dus best kunnen dat de film zich ontpopt als een ouderwetse sleeper. Een film die langzaamaan wakker wordt en alsmaar meer mensen naar de zaal lokt. Toch legt de internationale salesagent Media Luna blijkbaar andere accenten. Want Matteo en Evelien zijn op de internationale affiche zedig aangekleed. Nu maar hopen dat het niet voor het naakt op de affiche dat de massa gevallen is…
zie ook :
‘Marina’ en ‘Het Vonnis’ op 1 en 2 in Vlaamse bioscopen
Een gesprek met Matteo Simoni, de acteur achter Rocco Granata
Matteo Simoni over ‘Marina’ voor de opnamen begonnen
Matteo Simoni over ‘Marina’ tijdens de opnamen
Sneaks van ‘Marina’ laten allerbeste vermoeden
De eerste trailer van Marina is klaar
Matteo Simoni en Evelien Bosmans naakt
Stijn Coninx monteert ’Marina’